سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : 3055
جالب است ۰
برهان خبر - نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز در حومه مسکو توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مورد استقبال قرار گرفت. این اولین سفر مودی به روسیه از زمان اقدام نظامی روسیه در اوکراین است.
سفر نخست وزیر هند به مسکو
به گزارش برهان خبر به نقل از شبکه الحزیره مودی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، به هر دو زبان روسی و انگلیسی، عکس‌هایی از ورودش به مسکو را منتشر کرد و گفت که مشتاقانه منتظر تعمیق بیشتر مشارکت راهبردی و ویژه بین دو کشور است.

روسیه هنوز تامین‌کننده اصلی نفت هند است و بیش از ۴۰ درصد از واردات نفت خود را از روسیه تامین می‌کند. هند هم تحت رهبری مودی، در عین تاکید بر ایجاد صلح در اوکراین، از محکوم کردن اقدامات نظامی روسیه در این کشور خودداری کرده است. اما انزوای روسیه از سوی غرب و دوستی گسترده با پکن بر روابط مسکو با دهلی نو تأثیر گذاشته است.

هند و چین در منطقه جنوب آسیا رقبایی دیریه محسوب می­شوند و هر یک تلاش دارد تا نفوذ خود را در این منطقه تحکیم بخشد. در همین حال قدرت‌های غربی روابط خود را با هند به عنوان حصاری در برابر چین و تاثیر گسترده این کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌دانند.

هند همچنین عضو گروه چهارگانه شامل استرالیا، ژاپن و آمریکا است که در مقابل قدرت چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه صف­آرایی کرده است.‌

با توجه به نقش مسکو به عنوان یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات نظامی هند، تحلیل‌گران می‌گویند که انتظار می‌رود مودی تلاش کند که روابط نزدیک خود با روسیه را تقویت کند.

از طرفی هند عضو گروه چهارگانه است که شامل استرالیا، ژاپن و آمریکا است که یکی از اهداف از تشکیل آن مقابله با قدرت چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

دولت آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن نگرانی‌های خود را درباره روابط هند با روسیه در زمان تجاوز مسکو به اوکراین بیان کرده است. بدین ترتیب به نظر می رسد که نارندرا مودی میان حفظ رابطه طولانی‌مدت با مسکو و نزدیک شدن به غرب، مسیر دشواری را پیش رو دارد.

توسعه تجاری نیز از مباحث اصلی میان دو طرف است. یکی از موارد مورد بحث در این زمینه توسعه مسیر دریایی بین بندر بزرگ چنای هند و ولادیوستوک است که به عنوان دروازه ورود به شرق محسوب می شود.
https://borhankhabar.ir/vdce.n8xbjh87n9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما