سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : 2394
جالب است ۰
برهان خبر - شبکه الجزیره در گزارشی به عنوان: "چه کسی رئیس‌جمهوری بعدی ایران است، به بررسی روند انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت. در این گزارش آمده است.
قالیباف یا جلیلی؟!
به گزارش برهان خبر، شبکه الجزیره در گزارشی به عنوان: "چه کسی رئیس‌جمهوری بعدی ایران است، به بررسی روند انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت. در این گزارش آمده است:
قالیباف و جلیلی به عنوان پیشتازان انتخابات ریاست جمهوری ایران مطرح هستند. هر دو از جناح راست هستند، اگرچه قالیباف میانه‌روتر تلقی می‌شود، در حالی که جلیلی نماینده محافظه‌کاران ارزیابی می‌شود.
جلیلی بسیاری از معیارها را برای یک برنده بالقوه، حداقل از نظر حمایت تشکیلات حاکم، برآورده می‌کند. او روابط نزدیکی با رهبر ایران و سپاه دارد.
او همچنین با رئیسی نزدیک بود و در صورت انتخاب شدن، ادامه‌دهنده راه او خواهد بود، زیرا در انتخابات سال ۱۴۰۰ به نفع رئیس جمهور فقید کناره‌گیری کرد.
از سوی دیگر، قالیباف یک تکنوکرات است و او نیز روابط نزدیکی با رهبری دارد، اما از سوی رسانه‌های فوق محافظه‌کار مورد حمله قرار خواهد گرفت.
پزشکیان تنها نامزد نماینده اصلاح طلبان ایران در انتخابات است و سایر رقبای مشابه برای شرکت در انتخابات تایید نشده اند.
تنها شانس موفقیت او در صورتی است که رای‌ها بین قالیباف و جلیلی تقسیم شود و به اندازه کافی ایرانیان اصلاح طلب رای ندهند.
با این حال، جنبش اصلاح طلبی در ایران قبلاً از نظر سیاسی ضعیف بود و بسیاری از ایرانیان مخالف دولت از مشارکت در نظام سیاسی خودداری کردند.
 انتخابات ریاست جمهوری در زمان حساسی در ایران برگزار می‌شود، زیرا یک بحران منطقه‌ای در نتیجه جنگ اسرائیل علیه غزه، ایران را به درگیری مستقیم تهدید می‌کند.
این کشور همچنین با اعتراض‌هایی در چند سال گذشته دست به گریبان بوده که میزان مشارکت مردمی در انتخابات را با کاهش مواجه کرده است.
https://borhankhabar.ir/vdcj.he8fuqetxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما