دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : 3018
جالب است ۰
برهان خبر - در حالی که سیل‌های عظیم طی روزهای اخیر بخش‌هایی از هند، نپال و بنگلادش را درنوردیده و جان ده‌ها نفر را گرفته است، موج جدید گرما به زودی، برخی از کشورهای عربی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سیل در شرق آسیا و گرمای شدید در کشورهای عربی
به گزارش برهان‌خبر به نقل از بی‌بی‌سی عملیات نجات گسترده برای سیل‌زدگان در شرق آسیا در حال انجام است و امدادگران هزاران نفر را به پناهگاه‌ها هدایت کرده‌اند.

رودهای بزرگ از جمله براهماپوترا و کوسی که از چندین کشور می‌گذرند، بر اثر بارش شدید طغیان کرده‌اند.

سیل و رانش زمین در جنوب آسیا غیرمعمول نیست، اما این نوع سیل‌ها معمولا این موقع از سال رخ نمی‌دهند. کارشناسان می‌گویند این مسئله مربوط به تغییرات آب و هوایی در سال‌های اخیر است.

مقامات نپال اعلام کردند که از روز پنجشنبه تاکنون ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند، جاده‌های اصلی مسدود شده و برخی پل‌ها در اثر طغیان رودخانه‌ها تخریب شده‌اند.

مقامات نپالی تخمین می‌زنند که تاکنون بیش از ۴۰ نفر در اثر سیل جان خود را از دست داده‌اند. آنها از ساکنان جنوب شرقی این کشور خواسته‌اند که با توجه به گذر رودخانه کوسی از نپال و هند، خطر طغیان این رودخانه بسیار بالا است. 

در ایالت آسام هند هم حدود ۲.۴ میلیون نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند و ۶۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

کارشناسان همچنین گفته‌اند که این سیل یکی از بدترین موارد سیل در سال‌های اخیر از نظر تعداد حیوانات تلف شده در حیات‌وحش است.

در همین حال شبکه روسیاالیوم از موج شدید گرما در برخی از کشورهای عربی طی روزهای آینده خبر داده‌است.
کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند تا پایان هفته جاری درجه هوا به صورت ملموس در کشورهایی نظیر عراق، کویت، بحرین، قطر، امارات و شرق عربستان بالا رفته و حتی ممکن است بالاتر از ۵۰ درجه را به خود ببیند.
https://borhankhabar.ir/vdcd.f0s2yt0zja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما