برهان خبر - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با تمرکز بر حوزه گردشگری خوراک در سال جاری، برای معرفی غذاهای ایرانی به عنوان محصول و جاذبه گردشگری تلاش خواهیم کرد.
به گزارش برهان خبر، مصطفی فاطمی در رویداد اولین اجلاس توسعه گاسترونومی (غذاشناسی) ایران و ترکیه که با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری کشور و ریاست گاسترونومی ترکیه در هتل پارسیان اوین برگزار شد، گفت: پیشینه قوی غذای ایرانی، سرمایهای ارزشمند به شمار میآید اما ما نتوانستهایم برای معرفی این ظرفیت به عنوان جاذبه گردشگری موثر عمل کنیم.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: امروزه بسیاری از کشورها توانستهاند از ظرفیت غذاهای بومی خود به عنوان محصولات گردشگری استفاده کنند و ما نیز باید در این مسیر با تمرکز و تلاش گسترده برای معرفی خوراک ایرانی تلاش کنیم.
او با بیان اینکه گردشگری خوراک، سفر مسافر، سفر مشتری، سفر محصول و سفر برند را رقم میزند، ادامه داد: ترکیه در سفر محصول و برند در حوزه خوراک بسیار موفق عمل کرده است و امروزه جایگاه بالایی در بخش گردشگری خوراک دارد. پیرو تلاش کشور ترکیه، امروز در اغلب منو رستورانهای جهان، غذاهای ترکی با عنوان و نام غذای ترکی، عرضه میشوند.
فاطمی تصریح کرد: قصه خوراک ایران و ترکیه، قصه تاریخ و تمدنی بسیار غنی است. قصه مراودات فرهنگی است که از دوران ابتدایی تاریخ، رقم خورده است. روایت خوراک ایران و ترکیه، قصه سفر مزههاست و این داستان برای گردشگران دنیا بسیار جذاب است.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در پایان نسبت به همکاری و نقش سازمان متخصصان ایران به عنوان یک سازمان مردم نهاد نسبت به ایجاد ارتباط مشترک در بخش گردشگری خوراک میان دو کشور ایران و ترکیه، اظهار امیدواری کرد.