سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد مطلب : 2395
جالب است ۰
برهان خبر - خبرگزاری Nova طی مطلبی با عنوان: "قالیباف قوی‌ترین نامزد است"، به تحلیل نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخته است. 
قالیباف قوی‌ترین نامزد است
به گفته این خبرگزاری مناسب‌ترین نامزد در میان این نامزدها، محمد باقر قالیباف است. او شهرت نسبتاً مثبتی به‌ویژه در سال‌هایی که شهردار تهران بود (از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶) به دست آورد. قالیباف که برای چهارمین بار در انتخابات شرکت می کند، رئیس کنونی مجلس است و از سال ۱۳۷۹ تا ص۳۸۴ فرمانده نیروی انتظامی ایران و همچنین از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بوده است.

رئیس مجلس حامی گفت‌وگو با آمریکا، لزوم دستیابی به توافق هسته‌ای و منتقد سرسخت تندروهای اصولگرا، به ویژه در مسائل مذهبی و تحمیل نگرش‌های خاص است. بنابراین تا حدودی احترام بخش جوان‌تر رای‌دهندگان را نیز به دست آورده است. علاوه بر این، قالباف ممکن است بتواند حمایت بخشی از گروه قدرتمند سپاه پاسداران را نیز جلب کند. در درون سپاه مواضع بسیار متفاوتی وجود دارد و قطعا بخشی بسیار قدرتمندی وجود دارد که از جبهه پایداری، بخش تندرو اصولگرا نیز حمایت می کند. سپاه پاسداران از این منظر یک نیروی یکپارچه نیست، دستور کاری دارد که تنها تا حدودی به پویایی سیاست امنیت بین المللی مرتبط است. اولویت‌های سپاه عمدتاً به سیاست اقتصادی گره خورده است و قالباف می‌تواند تجمیع بسیار خوبی از منافع این بخش‌ها در درون نظام باشد.
https://borhankhabar.ir/vdca.onuk49nem5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما