سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : 2399
جالب است ۰
برهان خبر - نشریه Salon به نقل از مقامات آمریکایی از مذاکره مستقیم کاخ سفید با حماس نوشت و آن را دور زدن احتمالی اسرائیل دانست.
آمریکا اسرائیل را دور زد
به گزارش برهان خبر، مقامات دولت بایدن به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که در حال مذاکره با حماس به منظور توافق احتمالی با این گروه است.
آمریکا در این مذاکرات تلاش می‌کند تا به آزادی پنج آمریکایی که در حال حاضر در غزه گروگان گرفته‌ شده‌اند، نایل آید.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل طی عملیاتی که منجر به کشته شدن حداقل ۲۷۴ فلسطینی شد، ۴ تن از گروگان‌های خود را آزاد کرد. 
این مذاکرات در واقع نشانه ای بارز از ناامیدی فزاینده بایدن نسبت به دولت اسرائیل است که در چند ماه گذشته مکررا پیشنهادات آتش بس را زیر پا گذاشته است.
مقامات آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که دولت بایدن به دنبال بازگرداندن پنج گروگان آمریکایی و اجساد سه آمریکایی هستند که در حمله حماس در ۷ اکتبر کشته شدند، اما هنوز نمی دانند در ازای آن چه چیزی می توانند به حماس بدهند. آنها گفتند که بایدن و مشاورانش این گفت و گوها را با این قصد انجام داده‌اند که شاید احتمال توافق یکجانبه با حماس باعث افزایش فشار بیشتر بر نتانیاهو برای پذیرش برخی نسخه‌های آتش‌بس شود.

بایدن گفت که دلایلی وجود دارند که باور کنیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، جنگ را برای منافع سیاسی خود طولانی می کند. گزارش ها حاکی از آن است که مقامات امنیتی اسرائیل گفته اند که نتانیاهو هیچ توافقی برای آزادی گروگان ها را تایید نخواهد کرد، مگر اینکه این توافق برای او هم خوب باشد.
نتانیاهو و شرکای ائتلاف راست‌گرای او تاکید کرده‌اند که هیچ توافقی را برای پایان دادن به جنگ بدون نابودی کامل حماس نمی‌پذیرند.
حماس نسبت به پیشنهادهای اخیر بدبین است، اما اخیرا اعلام کرده است که نسبت به آزادی مرحله‌ای گروگان‌ها در ازای آزادی اسرای فلسطینی بازداشت شده قبل و بعد از ۷ اکتبر آماده است.
مذاکرات آمریکا و حماس بر سر آزادی گروگان‌های آمریکایی با میانجی‌گری کشور قطر در حال انجام است.
https://borhankhabar.ir/vdce.o8wbjh8xo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما