شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : 2976
جالب است ۰
برهان خبر - پس از اینکه حماس پیشنهاد بازنگری شده‌ای در مورد شرایط یک توافق ارائه داد، تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس در غزه روز جمعه افزایش یافته است.
افزایش امیدها به آتش‌بس در غزه
به گزارش برهان خبر به نقل از رویترز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او یک هیات برای از سرگیری مذاکرات اعزام خواهد کرد و یک مقام اسرائیلی گفت تیم این رژیم توسط رئیس سازمان اطلاعات موساد هدایت خواهد شد.

یک منبع در تیم مذاکره‌کننده رژیم اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، گفت پس از اینکه حماس روز چهارشنبه پیشنهاد بازنگری شده‌ای در مورد شرایط یک توافق ارائه داد، احتمال واقعی برای دستیابی به توافق وجود دارد. این منبع که نخواست نامش فاش شود و جزئیاتی ارائه نکرد، گفت: "پیشنهادی که توسط حماس ارائه شده شامل یک پیشرفت بسیار مهم است."

یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های صلح بین‌المللی به رویترز گفت که پیشنهاد جدید حماس می‌تواند منجر به یک توافق چارچوبی شود. او گفت که حماس دیگر به عنوان یک پیش‌شرط، تعهد اسرائیل به آتش‌بس دائمی قبل از امضای توافق را مطالبه نمی‌کند و اجازه می‌دهد که مذاکرات در طول یک مرحله ۶ هفته‌ای برای رسیدن به توافق انجام شود. این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: "در صورت نیاز طرفین به زمان بیشتر برای رسیدن به توافق بر سر آتش‌بس دائمی، دو طرف باید توافق کنند که تا آن زمان به جنگ باز نگردند.

 حماس قبلاً گفته بود هر توافقی باید به جنگ پایان دهد و منجر به خروج کامل اسرائیل از غزه شود و خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در اسرائیل در ازای گروگان‌های اسرائیلی در غزه بود. منابع مصری اذعان کردند که تغییری صورت گرفته است اما پیشنهاد کردند که مسئله اصلی تعهد به آتش‌بس دائمی همچنان باقی است.
https://borhankhabar.ir/vdcf.ed0iw6d1vgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما